Wednesday, March 26, 2008

Rain man


OK, I support this "changing language every 6 months" stuff.
Even because I got enough negative comments (i.e. one more than mine) about my writing style, said to be too heavy, so it's time to use a (to me) less known parlance.

Speaking about people who talk with languages they don't know about Countries they don't belong to (but still willing to bug) at my arrival back in Amsterdam I received in my mailbox all the necessary for voting for the elections at the European electoral district.

I therefore discovered that we Italians in Europe have the privilege (just for us) to vote for the sabaudo movement Values and Future ("Valori e Futuro") held by that handsome guy of Emanuele Filiberto.

First, some of the candidates (as they appear on the electoral list) are DI SAVOIA EMANUELE FILIBERTO, detto EMANUELE FILIBERTO (he he), BARRESI LUCIO (involved in the Italian scandal Vallettopoli) and BENNARDO FRANCO, detto ZIO FRANK (???); while one of the partners in this project is Enrico Giuliano, one of the Italians in the black list of people having a bank account in Liechtenstein and under investigation for fraud ("Truffa ai danni dello Stato").
Then, some quotes from the program:
Nel 2003 ho finalmente avuto la possibilità di rientrare in Italia: è stato per me un momento di immensa gioia! Dopo alcuni anni trascorsi a scoprire la mia Patria, e ad ascoltare i miei concittadini, mi sono reso conto che gli italiani vivono in una situazione di grave crisi economica e sociale. [...] In questo momento di estrema difficoltà per la mia amata Patria ho sentito forte il dovere di impegnarmi in prima persona per portare avanti questo mio progetto che si fonda sui miei forti ideali, tramandati in Casa Savoia per mille anni e, su un approfondito studio.
Per questo mi candido alla Camera dei Deputati.
Lo farò dalla Circoscrizione Estera Europa perché sono ancora residente in Svizzera e perché per più di trent’anni sono stato costretto ad essere un italiano all’estero. Conosco quindi le problematiche che i nostri concittadini residente fuori dalla Patria devono affrontare ed ho preparato un programma apposito che si inserisce nel più generale progetto che Valori e Futuro ha per l’Italia.

Really touching...

3 comments:

Anonymous said...

...secondo mi comunque se scrivi "sabaudous"

...e tradur l'italian per i poveri non parlanti l'italiano?

...ma te ga' dovù tornar all'estero per votar?

...e el riconoscimento de parola per postar non sè razzista verso quei che non passa el test de turing?

...mz

Anonymous said...

go scoperto el "collapse comments"
..figada.

mz

Ermes said...

approvo IN PIENA sabaudous!

ShareThis

Bookmark and Share